Tuesday 8 February 2011

Rintihan Cinta Pertama

Ku duduk di sebuah taman..
Ku buai buaian laju-laju..
Menikmati pemandangan taman..
UPSR makin menjelang.. namun aku..
dibuai cinta monyet..
cinta darjah 6..

INILAH CINTA PERTAMAKU..

nak dijadikan cerita, aku berkecimpung dalam dunia percintaan ini ketika umur ku baru mencecah 12 tahun, iaitu di darjah 6..
Aku bercinta dengan si dia, Fiona (BUKAN NAMA SEBENAR) ketika aku mula menjejaki kelas darjah 6. 
Sampai ke marcapada ini, ak masih bingung memikirkan saat saat bibit cinta aku dengan si dia bermula.
Maklumlah, budak kecil katakan.. 
Bibit bibit cinta ak dengan si dia sangat indah..
gi tuisyen dajah 6 dulu, janji pakai baju sama colour..TOMEI TANGAT........!! :D
but, dat was so lame.. opss... terspeaking pulok.. (menggedik macam bloggers lain) :)




(GAMBAR SEKADAR HIASAN)
ni baju tomei pakai sama2 gi kelas tambahan.. 





Pastukan, ermmmm... kan.. dulu kan... kita suka awww tulis surat surat cinta.. (macam fatin liyana tak?)
hik hik hik.. 
Pastu part part last surat cinta mesti ending dia camni..

Pecah kaca, Pecah gelas,
Sudah baca, Harap balas..
Pen merah, pen biru, cikgu marah, I <3 U!!!! 
:D
SURAT YANG KU PUJA, KU SIMPAN, KU BACA.. OH INDAHNYA!! 




PEN MERAH + PEN BIRU = I LOVE U
                                                   jiwang kan? :)



time budak dulu memang rasa tomei tomei tangat.. tapi bila da besar rasa cam malu pulak..
Aduhaiii... aku adalah pujangga.. 
pastu bila da masuk form 1, terus break..
padahal takde masalah ape pon..
jadi percintaan daku dan FIONA adalah sementara..
CINTA MONYET itu bukan lagi dongeng, malah, benar sekali.. kata nujum.. 
jadi aku telah berjaya membuka satu ruang baru dalam hidupku, iaitu, mengenali maksud sebenar CINTA MONYET.. 








(GAMBAR SEKADAR HIASAN) 



PERHATIAN: Nama ex ku perlu dijaga untuk menjaga privacy masing masing. Nama Fiona diberi atas alasan belas kasihan.. 

6 comments: