Thursday 10 February 2011

Rintihan Cinta Kedua

Ku naik motor di perkampungan ku..
Ku bawa laju laju..
menikmati kelajuan.. 
PMR sudah menjelang..
namun aku.. hanyut dalam arus percintaan.. 


INILAH CINTA KEDUAKU..


Permulaan...


aku mula melayari alam percintaan buat kali kedua dalam hidupku setelah tiga tahun sepi tanpa berita cinta..
pada aku berumur 13tahun, aku melanjutkan pelajaran aku ke SMKA FALAHIAH.. salah satu sekolah yang memiliki nama yang gah dalam dunia akademik..
namun,  entri terbaru aku ini bukanlah ingin menceritakan tentang sekolah ku, tapi aku ingin menceritakan KISAH CINTA KEDUAKU..


aku pada zaman persekolahanku ialah seorang yang peramah dan berupa baik.. songkok dikepala, auratku dijaga rapi.. 
Ini kerana aku bersekolah di salah sebuah SEKOLAH MENENGAH KEBANGSAAN AGAMA..
tapi walaupun begitu, aku tidak terelak daripada cengkaman cinta ini..


 AKU DAHULU KALA..


Isi isi penting..


Aku mula mengenali Falizawati(BUKAN NAMA SEBENAR) semasa aku berada di tingkatan tiga, iaitu ketika aku menaiki bas untuk ke pusat tuisyenku.. 
Aku melihat dia dan aku terus tertarik.. Aku mula membuat satu kajian tentang asal usul si dia..
dan yakni, research yang ku lakukan berjaya.. si dia merupakan sepupu kepada kawan aku..


Aku mula merapati si dia, memandangkan si dia merupakan sepupu kepada kawan ku.
Aku dan dia mula bertukar tukar nombor telefon dan 'contact' antara satu sama lain melalui teks pesanan ringkas..
bibit bibit cinta mula terukir.. dan aku, mula melamarnya.. menjadi sang pujanggaku.. 
Setiap hari ku berpesanan ringkas dan bercakap melalui talian telefon bimbit.. 



Dan pada ketika itulah banyak wang aku dihabiskan untuk 'topup'..
Bil telefon rumahku melambung naik.. 
Semuanya salahku..
Aku alpa dan hanyut dalam arus percintaan..
Lupa dunia, tidak memikirkan apa apa lagi..
Namun sedemikian...


 TOPUP KEALPAAN 


Pengakhiran..


Karena sedikit salah faham.. 
Jiwa aku memberontak kerana salah faham ini.. yakni, cinta monyet kedua yang tidak kesampaian..
Dan aku memutuskan hubungan aku dan Felizawati..Cinta kami berakhir.. 



 GAMBARAN FELIZAWATI (GAMBAR SEKADAR HIASAN) 


Ya, cinta zaman sekolah adalah cinta monyet, dan kita sebagai generasi muda tidak seharusnya lalai..
Aku sedar.. dan aku tidak mahu generasi selepas aku ini mengalami perkara yang sama.. 
Aku mula mendiamkan diri dalam dunia percintaan di lewat persekolahanku.. 
Aku berazam untuk melupakan segalanya dan fokusku hanya kepada study..(Aku yang baik)


 CINTA MONYET LAGI!! :O


 GAMBARAN AKU TENGAH STUDY




Sehinggalah perempuan teristimewa itu muncul...(nantikan RINTIHAN CINTA KETIGA)


PERHATIAN: Nama ex ku perlu dijaga untuk menjaga privacy masing masing. Nama Felizawati diberi atas alasan belas kasihan.. 

No comments:

Post a Comment